Veelgestelde vragen

Type hier je vraag:
Gerelateerde vragen over Issues site
- Wat moet ik doen als het inloggen niet lukt?

Inloggen op je account doe je met je e-mailadres in combinatie met je wachtwoord. Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, vraag dan een nieuw wachtwoord aan. We versturen je dan per e-mail een nieuw wachtwoord toe. Wanneer je deze e-mail niet binnenkrijgt in je inbox, controleer dan even je spambox.
Als het hierna nog steeds niet lukt om in te loggen, kan het misschien zo zijn dat je meerdere accounts hebt aangemaakt, met wellicht een ander e-mailadres? Mail ons gerust als je wilt dat we je wachtwoord resetten. Zorg er wel even voor dat je, na het ontvangen van je nieuwe wachtwoord, deze verandert naar jouw nieuwe eigen wachtwoord.

- Ik kan mijn kaartje niet bewerken omdat deze vergrendeld is. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je je geboortekaartje besteld, als proefkaart of als oplage geboortekaartjes, wordt je kaartje automatisch vergrendeld, vanwege veiligheidsredenen. Als je je kaartje wilt bewerken, maak dan eerst een kopie van het kaartje door te klikken op het symbool met twee vierkantjes. Deze kun je vinden onder het kaartje. Je kaartje wordt dan automatisch gekopieerd. De kopie van het kaartje zal niet vergrendeld zijn.

- Hoe kan het dat niet de juiste lettertypes worden getoond?

De browser Internet Explorer ondersteunt de lettertypes van onze kaartjes helaas niet. Als je hiermee werkt, kan het dus zo zijn dat je niet de juiste lettertypes ziet. Daarom raden wij je altijd aan om te werken met de browser van Chrome. Daarin worden de lettertypes wél juist getoond.

- Het lukt mij niet om mijn opgeslagen kaartje te openen, wat moet ik doen?

Wanneer het niet lukt om je opgeslagen kaartje te openen, kunnen er 2 dingen aan de hand zijn.



1) Het kan zijn dat je internetverbinding even niet meewerkt. Vernieuw dan de pagina. Wanneer je de vraag krijgt of je de pagina wilt verlaten, klik je op 'Ja'.



2) Het kan zijn dat je kaartje is besteld en daarom op vergrendeld staat. Wanneer je je kaartje besteld wordt deze automatisch vergrendeld, vanwege veiligheidsredenen. Als je je kaartje wilt bewerken, maak dan eerst een kopie van het kaartje door te klikken op het symbool met twee vierkantjes. Deze kun je vinden onder het kaartje. Je kaartje wordt dan automatisch gekopieerd. De kopie van het kaartje zal niet vergrendeld zijn. Geef de kopie meteen een nieuwe naam, dan kun je deze makkelijk terugvinden.


- Hoe kan het dat mijn foto niet wordt weergeven?

De afbeeldingen die je gebruikt op je kaartje en de afbeeldingen die staan in je bibliotheek zijn rechtstreeks aan elkaar gekoppeld. Wanneer je een foto verwijdert die je op een kaartje hebt gebruikt, wordt de foto ook automatisch verwijderd van het kaartje. Om dit op te lossen, kun je de foto opnieuw uploaden en plaatsen op het kaartje. Dan zal de foto weer weergegeven worden. Mocht het niet lukken, dan kun je altijd even contact met ons opnemen.



Voordat je je kaartje gaat bestellen, raden wij je aan om nog even goed alle afbeeldingen te controleren en verwijder geen afbeeldingen totdat je kaartje is gedrukt. Want als je je kaartje al wel hebt besteld, maar hij is nog niet gedrukt, en je verwijdert dan een gebruikte afbeelding, dan wordt de afbeelding níet gedrukt op het kaartje!


- Ik kan mijn tekstvak niet meer aanpassen, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat je de tekst niet meer kunt aanpassen, omdat het tekstvak is vergrendeld. Wanneer dit het geval is, staat er een slotje aan bij deze laag. Dit kun je gemakkelijk oplossen door het slotje uit te zetten. Dan kun je je tekst weer bewerken.


- Het lukt mij niet om mijn gratis proefkaartcode te gebruiken, wat moet ik doen?

Je gratis proefkaartcode kun je eenmalig gebruiken voor de bestelling van 1 proefkaart. Het kan zijn dat de code niet meer werkt, omdat deze al een keer is gebruikt.



Een andere reden waarom de proefkaartcode niet meer zou werken is als je de proefkaartcode hebt ingevuld op het betaalscherm en vervolgens teruggaat naar je winkelmandje. In dat geval kan het zo zijn dat het systeem je code al heeft geregistreerd, zodat deze vervolgens niet meer werkt. Mocht dit het geval zijn, dan kun je altijd even contact met ons opnemen. Dan helpen we je graag verder.


- Het lukt mij niet om de achtergrond aan te passen, wat moet ik doen?

De achtergrond van het kaartje is alleen te veranderen wanneer het icoontje 'achtergronden' in de toolbar staat.



Wanneer je op dat icoontje klikt, wordt de achtergrond toolbar geopend. Daar kun je op het + teken klikken, dan wordt de bibliotheek met afbeeldingen en kleuren geopend waarmee je de achtergrond kunt aanpassen. Klik bijvoorbeeld een kleur aan en kies voor de optie 'plaatsen'. Het is mogelijk om een achtergrond op zowel 1 zijde als op 2 zijdes te plaatsen. Het plaatsen van een achtergrond op 2 zijdes kan alleen bij een dubbel kaartje.



Het is ook mogelijk om naar de achtergronden te gaan via 'lagen'. Dit is onderaan de toolbar te vinden. De onderste laag heet 'achtergrond'. Als je deze laag aanklikt, licht de achtergrond op en opent de toolbar 'achtergronden', vervolgens kun je hier de kleur of achtergrond aanpassen door deze aan te klikken en vervolgens op 'plaatsen' te klikken.


- Is het mogelijk om mijn kaart op een ander formaat te krijgen?

Ja, dit is in de meeste gevallen wel mogelijk. Wanneer het artwork teveel aangepast moet worden en er hierover afspraken zijn met de illustrator is dit niet mogelijk.



Van de geboortekaartjes die je volledig zelf kunt maken, kun je elk formaat kiezen.



Bij de geboortekaartjes van een illustrator zal het artwork aangepast moeten worden voor het gewenste formaat. Dit kunnen onze designers direct voor je regelen in je account. Indien je dit wilt, laat het ons dan even weten per e-mail. Geef hierbij je account aan ons door en plaats een basiskaart van het gewenste formaat alvast in je account. Dan verschijnt je geboortekaartje met jouw gewenste artwork in het door jouw gewenste formaat direct in je account en kun je er daarna zelf meteen verder mee aan de slag om hem helemaal naar wens te maken.



Zit het door jouw gewenste formaat er niet tussen? Dan kun je altijd even contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder.