Veelgestelde vragen

Type hier je vraag:
Gerelateerde vragen over Issues levering
- Mijn proefkaartje is nog niet binnen, wat moet ik doen?

Proefkaartjes besteld op werkdagen vóór 15.00 uur, worden diezelfde dag verwerkt. Afhankelijk van de post worden proefkaarten (1 stuk) de volgende dag bij je geleverd, ook op zaterdag. Hierbij zijn we afhankelijk van de post, het kan 2-3 werkdagen duren. Controleer voor de zekerheid even het adres in je account. Mocht je na 5 werkdagen nog niets hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.


- Mijn bestelling geboortekaartjes is nog niet binnen, wat moet ik doen?

Geboortekaartjes besteld op werkdagen vóór 15.00 uur, worden diezelfde dag verwerkt. (Kaartjes met extra bewerking zoals (goud)folie of hout uitgezonderd). Een bestelling van meerdere geboortekaartjes wordt als pakketje verstuurd met track & trace. Zodra jouw bestelling is aangeboden aan onze verzendpartner, ontvang je de track & trace code in jouw mail. Geboortekaartjes besteld op vrijdag ná 15.00 uur, worden de daarop volgende maandag verwerkt. Je zult de kaartjes dan op dinsdag ontvangen. Het kan ook iets langer duren, dit is afhankelijk van PostNL. Houd er rekening mee dat het in de drukke periodes (bijvoorbeeld in december) ook iets langer zou kunnen duren.



Lukt het niet om je bestelling te volgen via track & trace? Neem dan even contact met ons op, dan helpen wij je graag verder.



Let op: kaartjes met extra bewerking zoals (goud)folie of hout hebben een langere levertijd. Informatie hierover kun je vinden bij de de pagina levertijden.


- Het lukt mij niet om mijn pakketje volgen via track & trace, wat moet ik doen?

Wanneer je pakket is aangemeld, wordt de track & trace code bekend. Deze wordt naar je verstuurd per e-mail. Aan het einde van de dag wordt je pakket opgehaald en ingescand door de vervoerder. Vanaf dat moment kun je het pakketje volgen. De volgende ochtend zou je je pakket goed moeten kunnen volgen.



Begint je track & trace code met JVGL? Dan is je bestelling verzonden met DHL – vul de code in op dhl.nl



Begint je track & trace code met 3S? Dan is je bestelling verzonden met PostNL – vul de code in op postnl.nl



Lukt het nog steeds niet om je pakketje te volgen via track & trace? Neem dan even contact met ons op, dan helpen wij je graag verder.


- Waarom staan er roze lijnen op mijn proefkaartje?

Wanneer je een proefkaartje besteld van een vouw stans kaart, is de proefkaart nog niet gestanst, maar zie je wel de roze stanslijnen die aangeven hoe de stans loopt. De oplage geboortekaartjes ontvang je netjes gestanst en zonder roze lijnen.


- Waarom wijken de kleuren van mijn proefkaartje af?

Wanneer je meerdere proefkaartjes hebt besteld en deze zijn op verschillende momenten gedrukt op hetzelfde papiersoort, kan het voorkomen dat de kleuren van de proefkaartjes iets afwijken. Wij houden hierbij een bepaalde bandbreedte aan. Vind je het verschil te groot? Maak dan een foto van het kleurverschil van de proefkaartjes en stuur dit vervolgens per mail naar ons, vermeld hierbij ook je ordernummer. Wij zullen je dan verder adviseren. Let op dat je dit wel doet voordat je de hele oplage geboortekaartjes besteld. Dan kunnen wij hierin nog iets voor je betekenen.



Het is ook mogelijk dat de kleuren kunnen afwijken vanwege het gebruik van een andere papiersoort. Onze klassieke papiersoort is bijvoorbeeld wat meer crème van kleur. Op dit papier zullen lichte kleuren wat warmer uitkomen dan op wittere papiersoorten zoals luxe wit of standaard mat.



Er zal ook altijd een kleurverschil zichtbaar zijn bij de sluitstickers ten opzichte van het kaartje. Dit komt omdat het stickermateriaal anders omgaat met de kleuren.


- De oplage geboortekaartjes die ik heb ontvangen zijn beschadigd, wat moet ik doen?

Wat ontzettend vervelend, dat zou niet mogen gebeuren. Je bestelling geboortekaartjes wordt met de grootste zorg geproduceerd en overgedragen aan de vervoerder. Wanneer je de beschadigingen onoverkomelijk vindt en de hele oplage opnieuw wilt laten drukken, verzoeken wij je om direct contact met ons op te nemen en de kaartjes niet te verzenden. Verzonden kaartjes moeten wij beschouwen als geaccepteerd. Maak een duidelijke foto van de geboortekaartjes en stuur dit samen met een omschrijving per mail naar ons, vermeld hierbij ook je ordernummer. Wij kunnen je dan snel verder helpen.


- Ik heb meer geboortekaartjes geleverd gekregen dan ik had besteld, hoe kan dat?

Het aantal kaartjes wordt afgeteld door de pers, daarbij worden er altijd iets meer kaartjes geleverd dan besteld. Dit doen wij zodat je altijd wat extra kaartjes achter de hand hebt, in het geval er onverhoopt een beschadigd kaartje tussen zou zitten. Er zijn geen extra kosten verbonden aan de extra kaartjes.


- Ik heb minder geboortekaartjes geleverd gekregen dan ik had besteld, wat moet ik doen?

In principe zou dit niet mogen voorkomen, omdat we doorgaans iets meer kaartjes leveren dan besteld. Mocht je toch te weinig kaartjes hebben ontvangen, neem dan direct contact met ons op dan helpen wij je graag verder.


- Waarom heb ik mijn enveloppen al eerder ontvangen, maar mijn bestelling geboortekaartjes nog niet?

Het is mogelijk dat je de enveloppen eerder ontvangt dan de kaartjes. Dit kan voorkomen wanneer je enveloppen bestelt die niet bij ons op voorraad zijn (de gekleurde enveloppen). In dat geval zorgen wij ervoor dat deze enveloppen direct vanuit onze leverancier naar je toegestuurd worden. Je ontvangt je enveloppen dat als een apart pakket van de leverancier en je bestelling geboortekaartjes als apart pakket van ons. Hierbij is het mogelijk dat je het pakket van de enveloppen eerder ontvangt dan het pakket van de geboortekaartjes. Van het pakket geboortekaartjes ontvang je een track & trace code per e-mail. Op deze manier kun je dat pakket volgen.

- Ik ben niet tevreden met de kwaliteit van mijn bestelling geboortekaartjes. Wat moet ik doen?

Indien je niet tevreden bent met de kwaliteit van je ontvangen oplage geboortekaartjes, verzoeken wij je om direct contact met ons op te nemen en de kaartjes niet te verzenden. Verzonden kaartjes moeten wij beschouwen als geaccepteerd. Maak een duidelijke foto van de geboortekaartjes en stuur dit samen met een omschrijving per mail naar ons, vermeld hierbij ook je ordernummer. Wij kunnen je dan snel verder helpen.



Let op: het kan voorkomen dat er kleine kleurafwijkingen zijn. Wij houden hierbij een bepaalde bandbreedte aan. Daarnaast hanteert de drukker een snijmarge van 1-2 mm. Het is helaas niet te voorkomen dat er een afwijking voorkomt van 1-2 mm. Vind je het verschil te groot? Maak dan een foto van het kleurverschil of de snijmarge en stuur dit naar ons per e-mail. Vermeld hierbij ook je ordernummer, dan kunnen we je snel verder helpen.


- Wat moet ik doen als er een fout in mijn kaartje staat?

Een foutje kan iedereen overkomen en zeker rondom de drukke tijd van een geboorte. Tekstfouten zijn helaas voor eigen verantwoording. Als je de fout echt onoverkomelijk vindt en de hele oplage opnieuw wilt laten drukken, verzoeken wij je om ons direct te bellen en de kaartjes niet te verzenden. Verzonden kaartjes moeten wij beschouwen als geaccepteerd.