Veelgestelde vragen

Type hier je vraag:
Gerelateerde vragen over Bestellen kaartjes
- Hoe bereken ik de prijs?

Op de pagina van elk kaartje bevindt zich de knop 'Bereken alvast jouw prijs'. Nadat je op deze knop heb geklikt, kun je aangeven hoeveel kaartjes je wilt bestellen, welke papiersoort je voor je kaartjes wilt en of je ook enveloppen erbij wilt bestellen. Vervolgens wordt de prijs automatisch voor je berekend. Alle getoonde prijzen zijn inclusief btw.


- Waarom is mijn kaartje vergrendeld?

Wanneer je je geboortekaartje besteld, als proefkaart of als oplage geboortekaartjes, wordt je kaartje automatisch vergrendeld, vanwege veiligheidsredenen. Als je je kaartje wilt bewerken, maak dan eerst een kopie van het kaartje door te klikken op het symbool met twee vierkantjes. Deze kun je vinden onder het kaartje. Je kaartje wordt dan automatisch gekopieerd. De kopie van het kaartje zal niet vergrendeld zijn.

- Wanneer kan ik de geboortekaartjes oplage bestellen?

Wanneer je kindje geboren is, kun je naar je account gaan om je kaartje aan te passen nu je de precieze gegevens weet, zoals bijvoorbeeld de geboortedatum en tijd. Wanneer je klaar bent met aanpassen, raden we je aan om je kaart nog even helemaal goed na te lezen en alles te controleren, om eventuele kleine foutjes te voorkomen. Bij de volgende stap zie je hoe je kaartje er uit komt te zien. Geef in de stap daarna het gewenste aantal kaartjes en de papiersoort aan. Hierbij is het ook mogelijk om enveloppen, adresstickers of sluitstickers mee te bestellen. Mocht je graag nog een kaartje aan je winkelmandje willen toevoegen, zoals een kraamkaartje, dan is dat ook mogelijk. Je kunt gewoon naar dit kaartje toe gaan, je winkelmandje blijft bewaard. Het is ook mogelijk om vooraf een proefkaartje te bestellen. Klik dan op ‘Bestel proefkaart’.

- Is het mogelijk om mijn bestelling van te voren klaar te zetten?

Nee, het is niet mogelijk om je hele bestelling van te voren klaar te zetten. Pas wanneer je kindje geboren is, kun je je kaartje afmaken met de laatste geboortegegevens. Vervolgens plaats je het kaartje in je winkelmandje en kies je je gewenste aantal en de papiersoort. Het is wel mogelijk om vooraf je adressenlijst in te laden in je account, zodat je gemakkelijk adressen toe kunt voegen.

- Hoe bestel ik mijn geboortekaartjes?

Je bestelt je kaartjes door in te loggen op je account en het geboortekaartje te kiezen dat daar klaar staat. Vul de laatste geboortegegevens in en controleer nog even alle teksten op je kaartje. Als je tevreden bent, klik je op ‘Controleer & Bestel’, dan zie je hoe je kaartje er straks uit komt te zien. Klik vervolgens op ‘Bestel oplage’. Je komt dan in het winkelmandje waar je kunt aangeven hoeveel kaartjes je wilt bestellen en op welke papiersoort je kaartje gedrukt moet worden. Hierbij wordt ook direct de prijs getoond. Bij deze stap is er ook nog de mogelijkheid om enveloppen, adresstickers of sluitstickers mee te bestellen. Mocht je graag nog een kaartje aan je winkelmandje willen toevoegen, zoals een kraamkaartje, dan is dat ook mogelijk. Je kunt gewoon naar dit kaartje toe gaan, je winkelmandje blijft bewaard. Bij de volgende stap kun je je gegevens invullen om vervolgens naar de betaalpagina te gaan. Als de betaling gelukt is, komt de bestelling bij ons binnen. Als je je kaartjes op werkdagen voor 15.00 uur besteld, worden ze diezelfde dag verwerkt. Met de pakketpost heb je je kaartjes vaak de volgende dag al in huis.


- Hoe kan ik kaartjes bijbestellen?

Dit doe je op dezelfde manier als je je kaartjes eerder hebt besteld. Een bijbestelling wordt gezien als een nieuwe order. Daarom valt deze in de prijsstaffel die bij deze nieuwe oplage hoort. Het aantal kaartjes dat je kunt bijbestellen begint bij 10 stuks. Wil je bijvoorbeeld maar 5 kaartjes bijbestellen? Dan raden we je aan om 5x een proefkaartje te bestellen. Ambachtelijk gedrukte geboortekaartjes zijn erg lastig om bij te bestellen, omdat we dan weer alle opstartkosten moeten rekenen. Tip: bestel minimaal 10 kaartjes extra voor onverwachte adressen en je eigen plakboek.

- Wat moet ik doen als er een fout in mijn kaartje staat?

Een foutje kan iedereen overkomen en zeker rondom de drukke tijd van een geboorte. Tekstfouten zijn helaas voor eigen verantwoording. Als je de fout echt onoverkomelijk vindt en de hele oplage opnieuw wilt laten drukken, verzoeken wij je om ons direct te bellen voordat je de kaartjes verzend. Uit coulance kunnen wij je dan een korting geven voor een herdruk. Verzonden kaartjes moeten wij beschouwen als geaccepteerd.

- Is het mogelijk om een tekstwissel te hebben in mijn kaartje?

In het geval van een tekstwissel op je kaartje, bijvoorbeeld mét en zonder kraamtekst, zien wij dit al twee aparte kaartjes. Je maakt dan twee versies van je kaartje. In je account kun je het kaartje kopiëren en een andere naam geven. Plaats vervolgens de beide kaartjes in je winkelmandje. Let op: omdat het twee aparte kaartjes zijn, wordt per kaartje de eigen staffel gerekend.
Wanneer je deze gaat bestellen, start je met het plaatsen van het eerste kaartje in je winkelmandje waarbij je het gewenste aantal kaartjes en papiersoort aangeeft. Vervolgens ga je verder via ‘Winkelen’ en dan plaats je het tweede kaartje in je winkelmandje. Let op: als je twee soorten kaarten in één oplage wilt bestellen, dan hebben beide kaarten hun eigen staffelprijs. Het is ook mogelijk om de kaarten samen als één staffelprijs te laten berekenen. In dat geval betaal je de eenmalige kosten van € 20,00 voor een extra tekstwissel. In sommige gevallen kan dit voordeliger zijn.

- Kan ik mijn geboortekaartje digitaal ontvangen?

Ja, wanneer je meer dan 30 geboortekaartjes hebt besteld bij WIJ Geboortekaartjes, is het mogelijk om een digitaal bestand van je geboortekaartje te bestellen. Wanneer je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je binnen een aantal werkdagen de voorkant van je geboortekaartje als JPG-bestand per e-mail. Deze kun je bijvoorbeeld gebruiken voor in een digitaal fotoalbum.



Het is ook mogelijk om een printscreen van je geboortekaartje te ontvangen, nadat je de bestelling hebt geplaatst. Deze printscreen is enkel bedoeld voor eigen gebruik. Mocht je je beeld op een externe site willen plaatsen of willen uploaden voor bijvoorbeeld een fotoboek, dan kunnen wij dit voor je doen. Hier rekenen we wel een fee voor, in verband met de illustrator, omdat het beeld dan wordt gebruikt voor een nieuwe toepassing. De hoogte van deze fee is verschillend per illustrator. Er zijn ook een paar illustratoren die hier geen toestemming voor geven, dus vraag het altijd even na bij ons.


- Hoe zorg ik ervoor dat er geen logo zichtbaar is op mijn kaart?

Achter op het kaartje is vaak onze naam en de naam van de illustrator te zien. Dit is een afspraak met de illustratoren om hun auteursrecht te beschermen. Dit wordt bewust zo klein mogelijk op het kaartje vermeld. Bij kaartjes uit onze eigen collectie is het bij énkele kaarten wel mogelijk om de naam te verwijderen. Indien je dit wenst, neem dan even contact op met ons voordat je de bestelling plaatst.